- Dark Light

Chapter - 9 Stop knocking on my door.

 

Previously:Jag började pringa med full fart mot havet. Jag kände dom små sandkorna mellan mina tår. Det svalkande vattnet nuddade min kropp, jag la ner surfbrädan på vattnet och lät den flyta innan jag la mig på ner på den. Jag började kråla mig fram i vattnet. Jag kollade fram och såg en stor våg som kom mot oss, jag sneglade mot Chris han hade blicken mot den stora vågen han mötte min blick och vi båda flinade. Vågen närmade oss och jag ställde mig upp på bräden. Med skakiga ben gjorde jag en enkel sväng åt väntster. Jag ramlade inte i vattnet även fast det har gått flera år sedan jag surfade.  Jag gjorde en lätt sväng åt höger jag flöt perfekt ovanpå vattenytan. Jag hade aldrig haft så här roligt sedan min mamma dog. Och det var allt tack vare Justin.

Havets vackra ljud nådde mina trummhinor och vinden susade genom mitt halv torkade hår. Efter att Chris vunnit utmaningen beslöt jag mig att inte surfa och bara njuta av den vackra solnedgången. Nu när klockan hade vridit sig till 9, 10 tiden satt alla på stranden och kollade ut genom havet. Den brinande brasan som jag och Zac hade byggt bran i stora lågor. Chris jag och Shay satt med varsin pinne i handen med en marshmallow upp stucken i toppen av dom spetsiga pinnarna. Den guldbruna marshmellown bran i snabb hastighet. Ja drog ut marshmellown ut ur eld flamorna och inspekterade den. Jag drog i den lite men insåg snabbt att den var för varm. Ett försök av att blåsa på den lyckades när jag sedan fann mig själv äta upp hela på några sekunder. ”Tack.” Jag sneglade upp på Justin och han vände sedan blicken mot mig. ”För vad?” Viskade han tyst fram. ”För allt.” Han log ett snett leénde, ett sådant leénde som bara Justin kunde le, ett sådant som fick mina knän att smälta som snön gjorde på våren. Jag besvarade hans leénde genom att kyssa honom på kinden. När mina läppar nuddadade hans svala kind kändes det som om min mage fylldes av tusentals fjärirlar. ”Fall inte för mig.” Han kollade allvarligt In i mina ögon. Jag fnös och kollade irriterat på honom. ” Fall inte för mig.” Sa jag bestämt och reste mig upp. ”Ska vi dra, jag måste hem.” Alla nickade och reste sig upp förutom Justin han hade blicken fäst på mig. Ingen ilska syndes och ingen glädje heller, han var bara, bara natruel. ”Kommer du Justin.” Chris gav Justin en vänlig klapp på ryggen, Justin nickade och alla gick till den gamla skåpbilden. Jag satte mig i baksättet med Shay och Chris. Hela bilturen hem var tyst och obekväm, alla hade märkt att det hade hänt något med mig och Justin, men ingen brydde sig att fråga.

---

Med ilskna steg klev jag ut i bilden efter att jag hade sagt ett snabbt hejdå till Chris Zac och Shay. Justin var jag fortfarande irriterad på och jag vägrade prata med honom. Jag gick genom den breda uppfarten när jag hörde fotsteg bakom mig. Jag vände mig hastig om och mötte Justins bruna ögon. ”Vad?” Sa jag spydigt. Han spände ilsket blicken i mig. ”Du glömde din fucking mobil.” Jag tog ilsket tag i min mobil som låg i hans handflata innan jag vände mig om och började gå mot huset. Hela min kroppt tvärstanade när jag kände hur någon hårt grep tag om min arm. ”Varför ska du vara så fucking sur hela jävla tiden?” jag drog tillbaks min arm. ”Justin, jag berättade just för dig att du hade idag gett mig världens bästa dag och det du svarar med att säga fall inte för mig.” Jag tog en pause och kände hur tårarna brände bakom ögonlocken, men jag skulle inte tillåta dom att falla, aldrig skulle jag visa mig svag för honom igen.

 

”Jag har en mur..” Jag tog ett djupt andetag. ”Runt om mig, och du knakar så jävla hårt på porten så snart kommer muren gå sönder och du kommer komma in.” Jag fuktade mina läppar. ”Och du säger att jag inte ska falla för dig, när du står där med en skylt som det står fall för mig.” Han kollade sorgset  och chockat på mig ”Jen-” jag avbröt honom snabbt. ”Och våga inte tyck synd om mig, för då jävlar, jag kommer få ett fucking utbrott.” Med dom orden vände jag på klacken och gick med snabba steg in till huset. Jag slängde min jacka i hallen och sprang med snabba steg upp för trappan. Jag kände hur jag snublade men återhämtade mig snabbt. Tårarna åkte ner för mina kinder i samband med att jag strök bort som. Jag andades anfått ut även fast jag inte hade ansträngt mig mycket. Jag hade just avslöjat för Justin allt jag hade gömt för alla. Jag gick den sista biten in till mitt rum och drog hastigt upp dörren, när jag mötte den sista personen jag trodde skulle vara här, satt på min säng och kollade med stora ögon på mig.


Detta är bara ett mellan kapitel :)

Q: Vad ska ni göra den/dom sista dagarna i skolan -ifall ni inte har redan slutat-

A: Imorgon är sista dagen, men på Fredag har vi Skolavslutning. Imorgon ska vi grilla ute sen ska vi ha vattenkrig, och städa osv.


Postat av: Wilma

Din blogg äger!! Du har bästa storyn och äger på att skriva och världens bästa upptatering!! Längtar så till mästa

Svar: Finaste du! Jag blir helt tårögd varje gång jag ser dina kommentarer :,)
HANDLING - Dark light

2014-06-13 @ 23:05:53
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: