- Dark Light

Chapter - 18 My name is Kol Kydd


 Previously:
"Vart är Justin?"Frågade Chris så fort jag satte på mig min jacka. "Han kommer."Jaglog ett bekräftande leénde precis när jag hörde Justins välkända röst bakom mig."Har ni saknat mig?"Frågade han självsäkert."Inte direkt."Han blängde surt på Shay och öppnade yttedörren. Alla gick ut genom dörren till den svarta Range rovern. Jag satte mig bak med Shay och Zac. Jag knäpte fast bältet och lutade mig bak.

Jag klev försiktigt ut ur bilen och stängde igen den tunga bildörren. Jag gick runt bilen precis när Justin steg ut ur bilen. Jag ställde mig framför honom och tog ett djupt andetag. 
"Alla glor." 
Jag kollade menandes på alla mina klasskamrater som stod med stora ögon och kollade på oss. Han höjde båda ögonbrynen och vände sig om för att möta alla blickar. 
"Man ses ihop med en av skolan snyggaste killar och så blir man känd."
"Snyggaste kille."
Rättade han mig. Ett halvt leénde fann plats på mina läppar i samband med att jag himlade med ögonen. 
"Kommer du ihåg det där med vår deal?" 
Jag rynkade på pannan.
"Vad menar du?"
Han lutade sig mot mig.
"Om att du skulle vara min flickvän."
Mitt leénde slocknade och jag suckade högt.
"Inte här alla ser."
Jag kollade irriterat på honom.
"Det är precis vad jag vill."
Han log ett flörtigt leénde och lutade sig fram så endast några centimeter återstod från våra läppar. Våra läppar kolliderade i en passionerad kyss. Han masserade mina läppar i en långsam takt. Han tryckte mig mot bilen och jag la mina händer på hans käkben. Han hade lagt sina händer på min midja. Jag avslutade försiktigt kyssen och drog mina händer från hans bröstkorg ner till hans mage. Jag bet mig i läppen och mötte hans blick. Jag kollade in i hans bruna ögon, men något annat fick min koncentration. Precis bakom Justin stod ingen mindre än Jake. Jag hade inte pratat med honom sen händelsen i Las vegas och jag hade inte sätt honom på flera dagar.
"Jag måste. Ehm jag kommer."
Jag gick från Justin och började gå mot Jake som stod med några killar från fotbolls laget. Jag harklade mig när jag hade kommit fram till honom. Han mötte min blick och ett leénde bildades på hans läppar som smittade av sig till mig.
"Jen."
Han röst som jag inte hade hört på flera timmar fick mig att hoppa till av glädje.
"Hej."
Andades jag ut.
"Hej Jen. Vi syns Jake."
Jag log mot killarna och Jake nickade som svar till dom medans dom gick från oss.
"Så, hur. Hur mår du?"
Frågade jag och fuktade mina läppar.
"Bara bra. Hur mår du?"
Jag log och drog min lugg åt sidan.
"Bra. Okej, det här känns så skumt, vi snackar som om vi är främlingar."
Han log.
"Jag vet inte, sedan du började hänga med Justin-"
"Snälla inte det där."
Avbröt jag honom. Han andades in ett djupt andetag och bytte samtalsämne.
"Det verkar inte som om du är klädd för att campa."
Jag kollade ner på mi klädsel och himlade med ögonen.
"Vad är det för fel på mina kläder."
Han brast upp i ett stort leénde och började skratta hysteriskt.
"Inget."
Sa han medans hans skrattattak fortsatte. Jag slog till honom lagomhårt på hans axel.
"Jurk."
Mumlade jag och himlade med ögonen.
"Jag sov faktiskt hemma hos Justin och vi försov oss så jag han inte byta om till andra kläder."
Rabblade jag snabbt upp men när jag insåg hur han kanske skulle kunna missuppfatta det.
"Inget sånt hände."
Bekräftade jag snabbt.
"Jag antog inget och du behövde inte säga nått, jag är inte din pojkvän eller nått."
En pinsam tysnad uppstod mellan oss. Jag rullade in mina läppar i min mun i samband med att jag rullade ut dom igen.
"Så, den där nya tjejen där borta. Hon heter typ Khloé eller nått, hon kollar in dig helt och hållet."
Jag vände mig om och såg en tjej med brunt hår och bruna ögon. Hennes fylliga läppar  var färgade med ljusrosa läppstift. Hennes blick vänd mot oss.
"Gör hon inte." 
Sa han snabbt.
"Gör hon visst. Så gå fram till henne och gå prata med henne."
Han stod kvar på samma ställe.
"Nu!"
Han himlade med ögonen men gick ändå den korta vägen fram til henne. Mr Colins och Mrs Hastings röster borrades igenom mina trumhinnor.
"Hör upp alla."
Bara ett fåtal elever vände huvudet till honom och visade honom deras uppmärksamhet. När han såg att mer än hälften av eleverna fortfarande stod och pratade placerade han den silvriga visselpipan-som han hade runt halsen med hjälp av en tråd- mellan sina läppar och ett högt ljud fyllde allas öron. Alla vände blicken mot honom och kollade upprärda samnt irriterat på honom.
"Bussarna står redo och väntar. Ni kan gå och välja en plats i bussen nu."
Nu var det Mrs Hastings som hade tagit ordå. Alla elever hade börjat gå till bussarna som stod parkerade vid trottoaren. Jag gick med den stora klungan in i bussen när jag insåg att jag inte skulle kunna sitta med Jake för att han skulle förmodligen sitta med Khloé och Justin hade jag ingen aning om var han var. Jag log mot chaffören och gick med bestutsama steg in i bussen. Jag hittade en ledig plats bedvid en kille med blont hår och kristallblåa ögon. Jag satte mig försiktigt ner och behöll blicken frame vid ingången av bussen. 
"Hey."
Jag kollade mot killen som hade hälsat. Han blonda hår var bakåt kammat. Jag log och bet mig löst i läppen.
"Hej."
Jag lät mitt leénde försiktigt tona bort.
"Jag heter Kol Kydd."
"Jennifer Lawrence."
Detta var början på en helt ny bok. 
Jag har äntligen fått tillbaks min dator nu, så jag har gjort alla collage nu. :)
 
Who is Kol Kydd??

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: