- Dark Light

Chapter - 12 Here we come Vegas.


Previously:
”Jag trodde på kärlek, en gång i tiden.” jag kände hur minnena började växa tillbaks. ”När var det” jag suckade och drog en hand genom mitt hår. ”När min mamma levde.” jag kände hur tårarna brände och hotade att falla. ”Jag är så ledsen-” jag avbröt honom. ”Va inte det.” han nickade sakta. ”Hur dog hon.” jag blinkade bort tårarna. ”En bilolycka.” jag bet mig själv hårt i kinden så att blodsmaken började bildas i min mun. ”Din pappa, är det han du bor med.” jag kollade ner på mina utslitna converce. ”Ja.” svarade jag kort. ”Vad jobbar han med?” en förvirrad rynka bildades på min panna.”Varför frågar du?” han ryckte på sina axlar. ”Jag vill bara lära känna dig.” Jag nickade sakta. ”Han importerar saker, jag vet inte vad men han brukar jobba mycket i Las vegas.
Vegas. Las vegas. Informationen som Jen hade gett mig var väldigt användbar. Jag snurade runt bläckpennan som jag hade placerat mellan mitt pekfinger och lång finger. Vegas var som mitt andra hem, jag kände till staden ut och in. Jag sneglade upp mot Bruce som satt i samma ställning som jag men skillnaden var att han antecknade med den blåa bläckpennan på blocket.
”Vad skriver du?”
Han kollade upp från blocket och sneglade mot mig.
”Jag försöker hitta byggnader där Hernandez kanske jobbar på.” Jag gav honom en bekräftande nick innan jag smidigt drog upp min mobil ur min jeans ficka. Jag knappade in Jens numer och placerade mobilen på mitt öra. Efter några signaler svarade hon.
”Hej?” Hon drog ut på hälsningen, jag slickade mig om läpparna.
”Hej, det är Justin” Jag hörde hur hon fnös och jag skulle kunna slå vad om att hon himlade med ögonen.
”Får jag fråga hur du fick mitt numer?” Jag slog till mig själv mentalt i huvudet, jag hade helt glömt bort att hon inte visste att jag hade hennes numer. Jag hade fått det när jag kollade igonom hennes filer, hur skulle jag kunna förklara det?
”När du glömde din mobil. I bilen så fick jag ditt numer.”
”Jag har kod.” Smart ass jag är.
”Kommer du ihåg när jag frågade om din pappas jobb?” Jag bytte samtalsämne för att slippa komma på urdåliga lögner.
”Ja, hurså?” Jag la ner pennan på det vita papperet.
”Vet du vilken byggnad han jobbar på.” Dum fråga. Men jag visste inte hur jag skulle kunna vara diskret och få ut henne den informationen jag behövde.
”Justin. Varför bryr du dig egentligen om min pappas jobb? Eller om min pappa i huvudtaget?” När hon sa det sådär fattade jag hur dumt det lät.
”Jag vill bara lära känna dig.”
”Det verkar mer som om du vill lära känna min pappa.” Jag svarade inte.
”Justin vad är det som händer egentligen.” Det gick några sekunder utan att någon av oss sa något. Hon suckade och avslutade samtalet. Jag stoppade ner mobilen i byxfikan precis när Zac dök upp i Tv-rummet.
”God job.” Sarkasmen flöt i varje bokstav han uttalade. Jag himlade med ögonen och tog upp pennan.
”Så vad har du gjort hela dagen då?” Han blädrade mellan kanalerna på Tven.
”Vaknat. Ätit. Duschat. Tv. Ätit. Gått ut. Ätit. Tv. Och sedan till våran nuvarande tid, prata med en dick.” Jag log ett kallt leénde.
”Medans du har.. Ja slösat bot ditt meningslösa liv har jag.” Jag förde fingret mot mig själv och sedan mot Bruce.
”Och Bruce gjort något vettigt.” Han himlade med ögonen och reste sig upp från fotöljen.
”Jag behöver inte en fucking uppläxning från någon som inte ens har gått ut collage. So i’m out of here.” Han gick igenom dörren, efter några sekunder hörde jag hur yttedörren öppnades och stängdes. Shay och Chris kom inklampandes med en bunt papper i sina händer.
”Vi har fått information.” Shay la ner papperna på bordet framför mig och Bruce. Jag tog upp några papper och började kolla igenom dom. Det stod mycket om gängen som bodde i Las Vegas. Det ett namn jag kände igen. The Ice leopards. Det var det gänget som hade jobbat för Harnandez förut och vi var inte direkt bästa vänner med dom heller så dom skulle lätt kunna jobba med dom nu. Jag kollade ner på dom andra namnen och ett till namn lyckades fånga upp mitt intresse. Jag höjde på ögonbrynen och mumlade fram namnet.
”Blood river.” Ett halvt leénde bildades på mina läppar.
”Har du hittat något, Justin.” Jag la ifrån mig papperet och kollade upp mot Chris.
”Blood rivers och The Ice leopards är nog dom gängen vi ska undersköka.” Shay nickade och började gå mot datorn. Hon satte sig ner på datastolen och började skriva något.
”Så var det allt ni hittade?” Jag kollade upp mot Chris. Han skakde på huvudet och tog upp ett av papprena han hade gett mig.
”Vi hittade lite information om vart Harnandez företag kan vara.” Han siterade ordet företag och räckte papperet till mig.
”Goldenyard 2 i Mapelstreet.” Han nickade och satte sig ner på platsen Bruce hade satt sig på. Bruce hade ställt sig brevid Shay och letade information.
”Killar vi har hittat nått.” Shay avbröt mitt läsande, jag reste mig upp från soffan och kollade på henne. ”Harnandez ”företag” ligger på Otwastreet 450.” Jag nickade och tog dom stegen som var kvar fram till henne. ”Är det inte där.” Jag tog en paus.
”Lif klubben ligger.” hon nickade och spände blicken på datorn. ”Jag tror att ”företaget”." Hon gjorde citat tecken i luften.
”Ligger i byggnaden.”
”Eller under byggnaden.” Avbröt jag henne.
”Ja, som en sån där underjordisk gång.” Jag nickade och vände mig om mot resten av gruppen.
”Här kommer vi Vegas.”

Ett sånt där lagom tråkigt kapitel..

Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2014-06-29 @ 11:31:44
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: