- Long Lost Soulmate ~ Pausad ~

Kapitel 1 - All about him.

Jag suckade högt innan jag frustrerat drog min hand genom mitt bruna hår och greppade tag om min matte-bok och min mineräknare. Jag stängde försiktigt igen det blåa skåpet.  Enu en skoldag med idioter och massa slampor täkte jag för mig själv. Jag avslutade mina tankar och började gå mot matte-salen när jag hörde hur någon ropade på mitt namn. Jag vände mig hastigt om och såg Chaz komma gåendes mot mig. Jag suckade tyst för mig själv innan jag gav ett fejkt leénde som misslyckades snabbt. Jag mumlade fram ett enkelt "ja vad vill du" innan jag lät honom prata.

"Du vet, Justin kom hem igår och..."

Han pausade och kollade in i mina ögon

"Ja och?"

Sa jag lite väl irriterat och gav honom en blick som tydde att han skulle fortsätta.

"Ja och vi hade tänkt att ha nån sorts sleep over på lördag som förut. Du vet, jag Ryan du och Justin. Så vi undra om du ville vara med?"

"Nej."

Sa jag enkelt innan jag vände mig om och började gå mot matte-salen. Jag kände hur han greppade tag om min handled och vände mig om.

"Okej,  jag förstår att du är arg på Justin men han försöker verkligen men du låter inte ens han be om ursäkt. Så jag förstår inte varför du inte ger han en chans."

Han lät irriterad och arg på samma gång. Jag förstod inte varför han hade valt Justins parti i allt det här. Det var ju Justin som övergav mig och inte tvärtom.

"Ska jag berätta varför jag inte ger honom en chans?"

Fräste jag irriterat ut.

"För att han övergav mig. Han lovade att ringa men han gjorde inte det och nu när han har en massa tid så vill han att alla ska göra tid för honom men det är inte så världen funkar, och han beter säg som en spoild brat."

Jag drog ett djupt andetag och kände hur tårarna hotade att falla men jag höll in dom, jag hade gråtit nog för honom. Jag drog bort min handled ur hans hårda grepp innan jag gick med snabba steg till matte-salen.

---

 

 

Jag höll ett stadigt grepp om brickan innan jag hällde över köttfärssåsen på spagettin. Skollunchen på West Middle High Standford (WMHS) var som en plågsam död för mig, det var som om den tog kål på en sakta men säkert. Jag suckade frustrerat innan jag greppade tag om den lilla fyrkantiga mjölkpaketet och la den på min röda rektang liknade bricka. Jag styrde mina steg ut ur ledet och började gå genom matsalen när jag såg Casedy och hennes gäng. Jag suckade högt och drog in ett djupt andetag. Det ända jag kunde hoppas på nu var att dom inte skulle se mig. Jag började gå mot deras bord som jag skulle passera för att komma till min vanliga plats. Jag skulle precis passera dom och jag var så säker på att dom inte hade sett mig, men jag hade fel. Sekunden hon såg mig la hon ut sitt ben för att göra krokben mot mig. Jag föll hårt mot marken med maten mot mig. I den sekunden stanades allting min rygg knäcktes till och det kändes som att jag hade brytit den.

"oups.."

Det var det ände som lämnadse hennes fylliga läppar. Med ett flin vände hon sig om och började prata med hennes vänner igen. Jag reste mig försiktigt upp och kännde hur min lunch hade smetat ut sig på mina kläder mitt ansikte och mitt hår. Perfekt! Spagettin hängde ner för min panna. Jag greppade tag om den stora mängden spaggetti som hade fasnat i mitt hår innan jag slängde ner den på matsals golvet. Jag kände hur tårarna hotade att falla bakom ögonlocken. Men bara en ensam tår lämmnade mina tårfyllda ögon och åkte ner för min bara kind som var nerkletad  med köttfärsås. Jag torkade bort tåren samt köttärsåsen innan jag sprang med snabb steg därifån in till tjejernas toalett. Jag kollade mig själv i den stora spegel, jag såg ut som ett vrak. Nej jag såg värre ut än ett vrak om det äns var möjligt. Jag suckade högt innan jag satte på kranen på ljumet tempratur innan jag fyllde mina hännder med vatten och tvättade mitt ansikte samt ett försök av mitt hår. Efter att ha försökt tvätta bort det mästa av måltiden gick jag ut ur toaletten och till mitt skåp. Jag öppnade snabbt mitt skåp och tog ut mina idrotts kläder. Eller rättaresagt cheerleading kläder. Jag drog ut idrotts väskan innan jag gick till toaletten och låste den. Jag bytte snabbt om till mina cheerleading kläder som bestod av en röd vit svart linne med texten WMHS på samt en röda vit svatt kjol, jag satte på mig min röda kjol och linnet. Casedy och hennes hundvalpar Nicole och Chloé var också med i våran cheerleading trupp, men jag gjorde mitt bästa för att ignorera dom när vi hade träning. Jag låste upp dörren och gick ut. När jag väl var ute ur toan hade alla elever ätit klart och var samlade i koridåren. Jag öppnade mitt skåp innan jag slängde in min idrotts väska i skåpet. Jag satte mitt hår i en hög hästsvans med håsrsnodden jag hade runt handleden. Jag tog tag i min franska bok och började gå mot franska salen eftersom det skulle vara min nästa lektion när jag såg Casedy och hennes hundvalpar. Jag gick sakta förbi  dom, medveten om att hon skulle märka mig men det var exakt det jag ville att hon skulle göra.

"Jo, ringde du pappe och grät eller? Nej vänta, han skulle inte bry sig."

Ett fnitter lämmnade hennes läppar och skratt ekade snabbt i koridåren. Hon visste exat vad hon sa hon visste vad som hade hänt med mig och min pappa och det var därför hon sa det. Jag spände försiktigt käkarna innan jag tog tre hotfulla steg mot henne. Jag stod nu bara några få centimeter från henne. Jag kunde känna lukten av hennes perfym mot min näsa.

"Du ska vara jävligt försiktigt vad du säger, annars så kommer jag se till så att du ångrar varje ord som lämmnar dina fejkade läppar."

Sa jag hotfullt. Ett flin bildades på hennes läppar

"Ska det där vara ett hot?"

"nä snarare ett löfte."

"okej.., borde jag känna mig rädd, eller?"

"Ja det borde du, jävla barbie."        

Viskade jag försiktigt ut.

"Ja, jag är ju perfekta."

-Nä, mer som en feke babie. Och förrästen du kanske borde äta lite smink så du kan bli snyggare i insidan, Bitch.

Det var den sista meningen som lämmnade mina läppar innan jag vände mig om och gick därifrån. Jag kunde se från ögonvrån hur hon stod där helt chockad och paralyzerad på platsen jag lämmnade henne. Men hon försänade exakt allt som jag hade sagt till henne.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Första kapitlet är ute! Vad tycker ni? Komentera!

 

Fråga: Vad tycker ni om Justins låt/video Confident?

 

Svar: Jag tycker att låten samt videon är grymt bra! Men blev avis när han kysste den där tjejen på slutet.


Postat av: Ylva

Super bra!! Merrrrrrrr! 😍👏👏 du är jätte bra!

Svar: haha samma här! 😣🙈

Svar: Aww tack gumman XD
HANDLING - Dark light

2014-02-02 @ 12:45:30
Postat av: Anonym

Bra!
Om du vill ha en mer avancerad header så maila mig ;)

Svar: Ja tack vet inte riktigt hur man gör header, vad är din mail XD
HANDLING - Dark light

2014-02-02 @ 12:53:06
Postat av: Sarah

[email protected] maila mig så pratt ivi om hur du vill ha den och så ;)

2014-02-03 @ 15:13:00
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: