- Dark Light

Chapter- 3 The eyes

 
Previously

Efter att ha slagit ner killen åkte jag tillbaks hem. Jag drog ner det silvriga handtaget och öppnade dörren och gick in i den breda hallen jag möttes snabbt av killarnas röst. Jag drog smidigt av mig mina supers och gick till TV rummet där alla killarna var samlade. Jag harklade mig och alla vände blicken mot mig. ”åå vem är här PMS barnet.” Sheys hånande röst fick mig att bli från 0,00% till 1000% irriterad. Jag spände mina käkar innan jag tog ett hotfullt steg mot henne. ”Håll bara fucking käft hör du det.” hon skrattade humorlöst innan hon drog en hand genom hennes hår. ”Justin jag är inte rädd för dig så du kan bara baka och ta det fucking cill.” Shey är som en syster för mig och nu var hon som en jobbig pain in the ass lilla syster.  ”Justin, vad trevligt att du kunde komma” sa Bruce med ironi flytande i varje ord. ” vi har fått information om Hernandez dotter, här är en bild på henne.”  han tog ut ett papper och gav det till mig. Jag inspekterade papperet.  ”Fuck” alla kollade förvirrat på mig. ”Vad” frågade Bruce. ” jag räddade den här fucking tjejen från att bli fucking misshandlad.


Jag kände hur en kylande känsla sakta började krypa sig in i mina vita converce. Jag skakade av mig snön och öppnade försiktigt mina ögon. Jag möttes snabbt av ett starkt solken. Jag kvavlade mig sakta upp. Förfånansvärt hade jag inte frysit under hela natten. Jag tryckte min jacka hårdare mot min kropp medans jag reste mig upp. Jag öppnade min svarta väska och letade efter min mobil. När jag äntligen hade funnit det jag letat efter knappade jag snabbt in jackes numer. Jag tryckte min mobil hårt mot mitt vänstra öra.

-Jake jag behöver kläder nu.

-God morgon på dig också Jen.

Sa han drygt. Of course skulle han vara lika jobbig som alltid.

- H-a-h-a jätte roligt, jag behöver kläder nu.

Sa jag humorlöst samtidigt som jag drog en hand genom mitt blonda ruffsiga hår.

-kläder? Varför.. har du gått ut naken eller?

Vid några tillfällen kunde jackes humor få mig att skratta men detta var inte en av dom dagarna.

- Asså jacke jag älskar din humor men nej jag är inte naken. Men jag behöver kläder typ nu.

 Sa jag stressat.

-Varför behöver du kläder?

Jag hörde i bakgrunden hur han prasslade på något.

-Jag berättar när du kommer hit med kläder.

-Vet du hur mycket klockan är.

En rynka bildades på min panna.

-Nej.

 Sa jag frågandes.

- Den är 07:00.

 Jag hörde hans trötta raspiga röst.

-Kläder, remember?

Påminde jag honom.

-I have no girl clothes, remeber?

Han citerade ordet remember.

-H-a-h-a jätt roligt jake. Ta bara några kläder.  Jag började gå med små steg mot min fars uppfart.

-Okej jag kommer om 10.

Jag suckade tacksamnt samtidigt som jag drog upp min guldiga dragkedja.

- Tack.

Jag stängde av samtalet och stoppade ner min mobil i min jack-ficka. Jag stampade på den vita marken för att hålla värmen i mina fötter. Jag försiktigt en hand genom mitt blonda ruffsiga hår innan jag började gå mot den smala trottoaren som var täckt med vita snöflingor. Jag andades ut ett djupt andetag och ett rökmoln bildades ovanför mina läppar. Mina fingrar började snabbt darra av kylan som börjat komma. Jag stoppade ner mina frysna händer i min jackficka i samband med att en vit ”Mb 280 sl pagoda” kom körandes upp för min fars uppfart. Jag joggade med snabba steg till passagerar sättet när jag hde fått syn på Jake. ”har du köpt en Mb 280?” jag såg chockat på den spliternya bilen. ”ja, min pappa gav mig den eftersom jag fick ett D på matten” han startade motorn och började köra bilen. Jag såg häpet på honom och andades in och ut ett djupt andetag. ” du skojar.. D? Jag får C+gränsen till B och jag får inget av min pappa. Du är så sjukt bortskämd.” han skrattade till medans han växlade.  ”jag vet, men min pappa tyckte att jag förkänade det eftersom jag brukar få typ F.” jag inspekterade den vita bilens detaljer. ”jag kan fortfarande inte fatta att du har en Mb 280 sl pagoda” han suckade tyst men jag han höra inann han blev tyst. ”vad är det” sa jag uppgivet medans jag pillade med mitt svarta naglack. ”tänker du berätta varför jag var tvungen att hämta kläder till dig?” han gjorde en vänster sväng. ”du kommer inte att släppa det ellerhur?” ”nope” han skakade på huvudet. ”ehm..jag blev ehm typ nästan våldtagen” han spärrade upp hans mörkbruna ögon. ”va..? och du säger det nu.. vaför ringde du inte igår?” jag himlade irriterat på ögonen. ”det var kväll jake, du sov förmodligen och spella roll jag belv ju inte änns det.” han såg fundersamt på mig. ”vad menar, du vad hände?” jag ett brett flin bildades på mina läppar. ”jag blev typ räddad av en mystisk prins.” han skrattade högt medans vi hoppade ut ur hans bil och började gå mot hans hus. ”du skämtar” jag skakde på huvudet så att mitt hår hoppade till. ”nä, först var han på cafét och sedan räddade han mig, jag känner mig hedrad faktiskt.” han skrattade ännu en gång innan han ruffsade till hans mörkbruna hår. ”iallafall kom så kan du klä på dig och sen kan vi gå till den underbara skolan.”

---

Jag gick igenom den breda korridoren i samband med att jag hårt tryckte mina böcker mot mitt bröst. Jag var presis klar med den första lektionen som var den underbara matte. Jag öppnade mitt gröna skåp i samband med att Jake kom gåendes mot mig.”så, hur funkar mina snygga kläder.” jag sneglade ner på den svart röda rutiga skjortan och den vita – stora- t-shirten som jag lånat av honom. Jag hade på mig mina jeans som jag haft innan för hans storlek på byxor var betydligt större än mina. Jag drog ner hans New york keps-som jag lånat- och drog en hand geonom min höga toffs. ”du ser väl hur jag rockar den här snygga kepsen” jag var tvungen att överrösta alla elever som var samlade i den stora koridoren. Han log ett brett leénde vilket fick mig att lysa upp. ”jag kan inte fatta att den där skjortan passar” jag kollade sårat på honom. ”vad är det du försöker säga hu? Försöker du säga att jag ä..” jag vände blicken från honom och såg tre killar och en tjej komma gåendes. Killarna var klädda i svarta kläder, den ena killen hade svart tonade ray bands. Tjejen hade ett par tajta rivna jeans och en vit tunika och en grön militärjacka. Hennes hår var utsläppt i stora lockar. Hennes ögonlock hade en vågig eyeliner, hennes läppar var täckta med knall röd läppstift. Dom började gå mot det som såg ut att vara rektorns kontor när en av killarna tog av sig sina svarta raybands. Jag möttes av ett par hasselnötbruna ögon, dom bruna ögonon. Fuck.

 


En dag försent, anledningen var att jag började skriva kapitlet sen slutet av kapitlet hann jag inte för att jag var ute med mina kompisar hela helgen men men.. detta är nog en av mina sämsta kapitlar någonsin! Iaf vad tycker NI? Kommentera! Dålig & Bra kritik

Fråga: Favorit sport?

Svar: Fotboll ofc! Och bävnington.



Postat av: Lisa

Jag tycker att det var jätte bra :) bra längd på kapitlet också

Svar: Tacktack du är så himla gullig :D
HANDLING - Dark light

2014-04-14 @ 22:10:53
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: