- Dark Light

Chapter - 22 That's why you shouldn't trust guys.


 

 Previously:

Jag himlade med ögonen innan jag nickade försående. Jake gick förbi mig ut ur köket innan jag hörde hur dörren stängdes några sekunder efter.”Är det sant?”Jag höjde mina ögonbryn och vände mig mot Justin igen. Han kom närmare mig och la sin hand på min kind.”Hell ya.”Han omfamnade mina läppar i en passionerad kyss.


Jag kastade upp den fluffiga kudden upp i luften och fångade den sedan enbart några sekunder efter. Jag rättade till min nuvarande liggande position och sneglade mot Justin som låg i samma position men skillnaden var att han tittade upp i taket.

”Vad tänker du på?”

Kunde jag inte råför att fråga. Han sneglade mot mig och ett leénde bildades på hans läppar.

”Jag tänker på, hur jävla vacker du är.”

En tomatröd nyans började bildas på mina kinder. Med hjälp av min högra hand täckte jag min vänstra kind så att han inte skulle se rodnaden. Ett halvt leénde bildades på mina läppar. Han tyckte att jag var vacker.

”Tack.”

Mumlade jag tyst fram. Jag tog in ett djupt andetag och andades ut igen. Det hade gått två veckor sedan Jake hade sett oss kyssas. Två veckor sedan Justin hade sagt att jag var hans flickvän. Jag samlade kraft i mina lungor och tog mådet att prata.

”Justin?”

Jag lät luften pysa ut genom mina läppar.

”Hmm?”

”Ja- jag måste berätta en sak.”

Stamade jag fram. Han vände sitt huvud nyfiket mot mig.

”Ehm, jag ja-g-”

Jag blev avbuten mitt i min mening av två höga knacknigar.

”Kom in.”

Justins dova röst gick igenom dom tjocka väggarna så att personen drog ner dörrhandtaget och öppnade dörren till hans rum.

”Vi ska ut och äta, hänger ni med?”

Chris stod vid dörröppningen med höjda ögonbryn och kollade på oss.

”Visst.”

Jag rullade ner sängen och gick fram till dörröppningen med Justin bakom mig.

”Vad blir det?”

Frågade jag medans jag tog det sista steget ner för trappan.

”Taco bell eller Mc Donalds?”

”Taco bell!”

”Mc Donalds!”

Shay och Zac kom inrusande med full fart in i hallen. Min mun formade ett o och mina ögon vidgades när jag hörde vad Shay sa.

”Taco bell? Hell no, burger for life.”

Jag nickade mot killarna och dom höll med.

”Ja, och jag har redan bestämnt vad jag ska ha.”

Instämnde Zac snabbt, jag kunde se hur hans mun vattnades. Jag kände hur Justin ställde sig bakom mig och började placera kyssar längs min hals.

”Din förädare.”

 Mumlade jag helt okoncentrerat av det jag sa pågrund av Justins kyssar. Jag skakade sakta på huvudet och kollade på Shay.

”Fuck you Jen, vi åt på Mc Donalds igår.”

”Och just därför ska vi göra det idag också.”

Hon himlade med ögonen men satte ändå på jackan och började gå ut ur huset med resten av oss efter henne. Justin tog min hand och började föra mig till en av bilarna som stod vid uppfarten.

”Kärleksparet åker själva.”

Tjöt Chris ut när han såg att vi började gå mot motsattsa håll från dom där den andra Range rovern stod parkerad.

”Shut the fuck up Chris.”

Tjöt jag ut lika högt om inte högre. Han flinade vilket gjorde mig väldigt irriterad.

”Älskar dig också.”

Justin tog tag i min midja och tryckte mig mot bildörren.

”Vill du att jag ska spöa ner honom åt dig?”

Han höjde på ögonbrynen och gav mig ett lekfullt flin.

”Nej inte än.”

Jag sneglade mot Chris.

”Ska du inte kyssa din älskade.”

Hörde jag honom skrika igen. Jag kollade på Justin och fuktade mina läppar.

”Nej, jag ändrar mig. Spöa ner honom, snälla.”

Ett skratt smet ut ur hans läppar innan han kysste mig snabbt på mina läppar.

”Justin, jag måste berätta en sak.”

Han nickade sakta och höjde på ögonbrynen.

”Jag, jag.”

Började jag men blev snabbt avbruten av ett tutande ljud. Det var Chris som tutade ivrigt i samband med att dom passerade oss. Jag suckade högt och gick försiktigt ut ur Justins grepp innan jag öppnade bildörren och satte mig i bilen.

 

∞ 

 

Jag placerade den sista pomfritten mellan mina läppar innan jag torkade av mina händer på servetten.

”Jag är så mätt.”

Stönade jag.

”Jag med.”

Sa Shay snabbt.

”Ska vi dra?”

Justin ställde sig upp från stolen så vi andra gjorde det också. Jag kollade ut genom dom stora fönstrerna som var placerade över hela restaurangen. Små regn droppar föll från himlen ner till marken. Jag suckade högt innan jag gick ut ur restaurangen. Justin tog min hand och vi började gå mot bilen. Jag stanade och vände mig om till honom.

”Lyssna, jag har velat säga det här i princip hela dagen idag. Jag väntade på det perfekta tillfället men den avbröts alltid.”

 Jag kollade menandes mot Chris och Zac som stod en bit bort.

”Och det var då jag kom på att det inte finns något perfekt tillfälle.”

Jag kände hur regn dropparna sakta blötte ner mina kläder amnt mitt hår.

”Jag bara, jag älskar dig.”

Jag kollade rakt in i hans hasselnötbruna-som fick en glimnt av guld med hjälp av gatolycktorna som lyste precis bredvid oss- ögon och ett halvt leénde bildades på mina läppar. Han kollade rakt in i mina ögon utan att säga ett ord. Jag fuktade mina läppar och andades försiktigt in. Det gick sekunder, minuter, men ingen av oss sa något. Jag kände hur tårarna sakta bildades i mina ögon. Jag kollade på alla ställen alla människor förutom honom. Jag kunde inte kolla honom i ögonen. Mina läppar formade ett litet o, jag försökte säga något men inget ord lämnade mina läppar. Jag andades försiktigt ut och kände hur en ensam tår lämnade mina tårfyllda ögon. Mina andetag blev helt skakiga och jag fuktade sakta mina läppar.

”Okej.”

Sa jag tyst och försiktigt innan jag försiktigt gick från honom. Varje steg jag tog från honom kände jag hur fler och fler tårar lämnade mina ögon. Jag försökte tårka bort så många som möjligt med insidan av min hand. Mina andetag blev snabbare och snabbare i samband med att mina fotsteg blev innan jag visste ordet av det hade jag börjat springa. Springa det snabbaste jag kunde. När jag såg mitt hus en bit bort ökade jag farten och precis när jag kom fram till dörren snubblade jag och ramlade ner på marken. Jag kurade ihop mig till en liten boll och lät tårarna rinna ner för mina kinder.

 

Justins perspektiv:


Min hjärna var helt fucked up, jag var helt fucked up. ajg lät hennes gå. utan att säga ett ord till henne. jag suckade frustrerat och drog en hand genom mitt hår. precis när jag skulle sätta mig i bilen hörde jag ett pip från min mobil. Jag drog hoppfullt upp min mobil från min fick innan jag läste smset.

 

Från: Okänd

Du lämnar din flickvän ensam, man vet aldrig vem som kan ta hennes ifrån dig.

-Anonymous


Oh oh begins with love ends with hatred...

Vad tycker ni om att Justin inte sa att han älskade henne?!

 

Och den viktigaste frågan.. vad skulle ni ha valt, Taco bell eller Mc Donalds?!

Personligen vet jag inte vad jag skulle ha valt eftersom jag aldrig har ätit på Taco bell så jag vet inte hur det smakar. Och det är ganska svårt att välja mellan hamburgare och tacos... but i love my burgers xD

Kommentera jag vill veta allt!


Postat av: Emelie

jätte bra! :)

Svar:
HANDLING - Dark light

2014-08-11 @ 20:16:37
Postat av: Anonym

Åh nästa kapitel sååå bra!

Svar: tack tack tack!
HANDLING - Dark light

2014-08-11 @ 22:15:06
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: