- Dark Light

Chapter - 26 I love you


 

 Previously:

”Jen hej.”

Sa han försiktigt. Jag tog in ett djupt andetag .

”Jag måste berätta något.”

Sa jag närvöst och pillade på knappen på min kofta.

”Okej vad är det babe.”

Ordvalet han använde fick rysningar att bildas i min ryggrad.

”Lyssna min pappa han, han kommer at döda er.”


 

Efter att jag hade ringt Justin sa han att han skulle hämta upp mig. Jag hade krypit ut ur mitt fönster och och stod och väntade utanför mitt hus. Jag såg hur en svart Range rover kördes upp på uppfarten och parkerade. Jag var väldigt närvös över att träffa Justin. Det hade gått 3 veckor  sedan jag fick reda på att våran relation var baserat på ett uppdrag. Jag fuktade mina läppar och började gå mot bilen. Justin klev ut ur bilen och började gå mot mig. Jag kollade upp mot himlen och såg att det var olika färger som smälte in i varandra.

”Hej?”

Han lät väldigt närvös, jag sänkte min blick och kollade ner på marken. Jag hade lovat mig själv att inte gråta. Jag bet mig hårt i kinden för att hålla in mina tårar innan jag mötte hans blick.

”Hej.”

När den sista bokstaven lämnade mina läppar kändes det som om jag skulle brista ut i tårar. Jag hade saknat honom så mycket men jag hatade han även så himla mycket, och det värsta var att jag älskade han mer. Jag kollade åt sidan innan jag försiktigt stängde mina ögon och lät dom öppnas igen lika försiktigt.

”Så..”

Han drog ut på ordet och placerade sina händer i hans framfickor.

”Så..”

Upprepade jag och la mina armar framför mina bröst innan jag lät ett tyst andetag pysa ut genom mina läppar.

”Okej, låt oss bara börjar. Min pappa är där inne med någon ska vi gå in ell-”

Han avbröt mig genom att placera sina läppar på mina. Av ren chock stod jag helt förlamad utan att göra något. Efter att jag vaknat ur min dvala puttade jag snabbt bort honom så att hans läppar drogs bort från mina.

”Du kan inte göra så.”

Sa jag snabbt och andades häftigt ut. Jag såg hur hans blick sänktes.

”Vi kan dra hem till mig och snacka med Bruce om någon plan.”

Han vände sig sakta om och började gå mot bilen. Jag följde försiktigt efter honom och öppnade bildörren innan jag satte mig ner i bilen. Jag satte på mig bältet och kollade rakt fram i bilrutan. Justin hade också satt sig ner och kollade rakt på vägen utan att starta bilen. Jag tog in ett djupt andetag och suckade. Jag sneglade mot honom och fuktade mina läppar.

”Ska vi prata?”

Hans fråga chockerade mig och jag svalade försiktigt.

”Mm.”

Jag placerade min lugg bakom mitt öra och kollade på honom.

”Jag kanske”

Jag tog in ett djupt andetag.

” Kommer kunna förlåta dig, men jag kommer aldrig kunna lita på dig igen.”

Jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken när jag utalade det sista ordet. Han sa inget det enda han gjorde var att titta på mig. Titta rakt in i mina ögon.  Han startade motorn och började köra bilen. Utan att säga ett enda ord till var vi snabbt uppe på vägen.

 

 

2 veckor senare

 

”Slå hårdare.”

Skrek han på mig. Efter att jag och Justin berättat för hela gruppen om vad min far hade sagt hade vi börjat med en träning som vi skule använda för att ta ner min far.  Det hade gått nästan 4 hela veckor med endast hård träning. Bruce stod några meter från mig med ett tidtagarur och skrek med jämna mellanrum på mig. Jag placerade ett slag på den hårda boxingsäcken och kände hur knogarna sved av smärta. Eftersom jag inte hade på mig boxningshandskar så gjorde det ont efter varja slag jag slog. Jag knep ihop ögonen och försökte fånga kraften. Jag försökte komma ihåg allt min far hade lärt mig. Jag spände magen och lät mina fötter stå stadigt på den kalla metall golvet. Jag placerade slagen på boxningsäcken.

”Mycket bra!”

Jag väcktes upp ur min dvala när jag hörde Bruce skrika. Jag sneglade upp mot honom med ett halvt leénde. Jag hade fortfarande inte pratat med någon om hela fejka relation grejen. Jag försökte så mycket som möjligt att vara osynlig. På dom hela två veckorna hade jag och Justin undvikt varandra helt och hållet.

”Jag tror du är redo nu?”

 Jag bakade undan från boxningsäcken och gick mot min vattenflaska.

”Redo för vad?”

Jag hällde i mig det kalla vattnet och andades andfått ut.

”För pistolträning.”

Ett brett lénde bildades på mina läppar.

 

 

 ∞

 

 

”Det här är en Beretta 9mm och är väldigt kraftfull. Det är en av mina favorit pistoler.”

Jag såg hur Justin log och visade upp den svarta blanka pistolen. Jag nickade halvt ointresserad och besvarade hans leénde.

”När ska vi börja skjuta?”

Han hade stått och pratat i minst 20 minuter nu och min hjärna årkade inte ta  in mer information.

”Ta det lugnt babe snart.”

Ordvalet han använde för att kalla på mig fick mitt hjärta att pumpa ut ur min bröstkorg.

”Och sist men inte minst en Glock Ges.m.b.H.”

Jag nickade och kollade hoppfullt på honom.

”Får jag skjuta nu?!”

Han skrattade och tog ett steg närmare mig.

”Okej.”

 Han tog ett försiktigt grepp om min hand och förde mig till skjutbanan som var i deras källare.

”Här.”

Han gav mig pistolen som jag tog ett försiktigt grepp om. Jag siktade mot papperet med en gubbe på och runda ringar. Jag jag avfyrade skottet och den träffade inte ens skjuttavlan. Jag suckaade och la ner pistolen.

”Här.”

Justin tog upp pistolen och ställde sig precis bakom mig. Tätt och nära min kropp, jag kände hans djupa andetag på mitt öra. Han höll fram pistolen med ena handen och letade efter min hand med den andra. När han hade hittat mina händer placerade han dom föriktigt på pistolen. Hans hand vandrade försiktigt ner till min mage.

”Spänn magen.”

Han tryckte lite löst på min mage innan jag snabb spännde den.

”Bra.”

Viskade han försiktigt i mitt öra.

”Och nu, skjut.”

Jag lät min hand sakta tryckas ner innan jag avlossade skottet som träffade några centimeter från mitten av skjuttavlan. Jag vände mitt huvud försiktigt mot Justin så att våra ansikten bara var några centimeter från varandra.

”Jag älskar dig.”

Andades han ut. Jag besvarade hans fråga genom att placera en passinerad kyss på hans läppar.


Oh my gooood...

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: