- Dark Light

Chapter - 2 That girl

 
Previously
 ”Spring!” jag blev avbruten i mina tankar när jag hörde killen med hasselnötbruna ögon som jag än inte hade fått namn på skrika. Mina förlamade ben började snabbt kvavla sig uppåt jag tog sats och sprang allt vad jag kunde. Mina andfådda andetag smet ut ur mina läppar. Jag sprang som om jag var Usen bolt. Jag saktade ner när jag skymte mitt hur eller rättare sagt min fars hus. Jag såg honom i en av fönstrerna han satt på våran soffa med en en flaska i handen som troligtvist var alkohol i. Jag kunde inte gå in han skulle bara bli arg och slå mig. Jag beslöt mig för att sova i våran bakgård istället. Jag la mig försiktigt ner på min svarta väska som stöd för mitt huvud. Jag kände hur tårarna började åka ner för mina kinder. Varför var mitt liv så komplicerat?


Jag kände hur den kalla ölen sakta åkte ner för min strupe i samband med att jag riktade blicken mot den svarta platt TV:en som spelade Premier league; manchester united mot Chelsea. Jag satt med en koncentrerad blick när jag hörde hur någon harklade sig. Jag samt killarna vände snabbt blickar mot ljudet där jag såg Bruce stå med papper i sin högra hand. Han började sakta röra sig mot TV och ställde sig framför den. En hög suck for ut ur killarnas samt mina läppar. ”Kan du fucking flytta på dig? Det är ju fan Premier leauge.” tjöt Chris snabbt ut när Bruce hade stått där ett tag utan att säga ett ljud. Han gav Chris en varnande blick innan han fortsatte att kolla runt på oss utan att säga något. ”Ska du fucking prata eller ska du bara stå där som en staty?” min röst lät irriterad vilket jag också var. Bruce gav mig en varnande blick innan han tog ett djupt andetag. ”Harnandez är efter oss, han har en plan att krossa vårat gäng.” han tog en paus. ”och eftersom Justin har skapat fler fiender på den sista tiden har han pratat med dom att samarbeta.” ”Vad har jag fucking gjort?” sa jag irriterat medans jag spände mina käkar. ”Du bråkade med The Cold hart och dödade deras ledare och detsamma gjorde du med the blood fhighters” jag suckade högt innan jag frustrerat drog en hand genom mitt bruna hår. ”Men det var dom som fucking började med deras dumma avtal som dom aldrig höll.” ” Cut the fucking bullshit Justin, Du kan väl fan erkänna att det är ditt fel.” jag skulle precis svara Zac när jag blev avbruten av ett ljud som hördes som klackar. Jag fick snabbt syn på Shay med en kort tajt kläning som satt hårt på hennes smala kropp. Alla bröt blicken från henne när vi hörde Zacs fråga. ”Vart ska du?” hon kollade irritrat på honom innan hon tog ett djupt andetag. ”ut” sa hon kallt och började gå mot hallen. ”ut vart?” stoppade Zac henne. ”ut, ut” sa hon irriterat. ”Vi har möte nu” denna gång var det Bruce som stoppade henne. Hon suckade irriterat innan hon frustrerat drog en hand genom hennes mörk bruna hår. ”Ni får 10 minuter” sa hon tillslut. ”Attetyd, vem ska du ut och träffa” mumlade jag nästan ohörbart. ”håll bara fucking käft Justin” ”du ska fan inte säga vad jag ska göra” en av dom få sakerna som fick mig att bli irriterad var att folk sa åt mig vad jag skulle göra, vilket Shay gjorde ofta. ”Fucking PMS du har” mumlade hon tyst fram vilket fick mig att spänna mina knytnävar. ”Kan ni sluta bråka och sluta bete er som små fucking barn som går på dagis?” Bruce stränga fråga kom mer ut som en befallning vilket det kanske var. Alla killarna samt Shay vände blicken till honom. ”Ja , som jag sa Hernandez är efter oss och vi måste göra nått åt det.” ”Har du en plan” avbröt Chris honom. ”ja, jag har en plan. Planen är att en av er ska bli ihop med hans dotter Jennifer Lawrece. Och ni ska även börja på den skolan hon går på för att få fram informartion.” alla nickade innan vi kollade runt på varandra. ”vem ska det vara som blir ihop med henne.” alla vände blicken mot mig efter Zacs fråga. ”hell no, jag har annat bullshit att ta hand om” Bruce suckade irriterat innan han vände med en sträng blick mot mig. ”Justin, du har inget val. Vill du ha en kula i huvudet eller vill du leva.” ”Fuck you Bruce, varför kan ingen annan göra det?” han kollade irriterat på mig samtidigt som han spände sina käkar. ”därför att jag har bestämt att det är du som ska göra det.”  Jag suckade irriterat innan jag reste mig upp för soffan och styrde mina steg mot hallen. Jag satte smidigt på mig min svarta hoddie och mina svarta supra innan jag tryckte ner det silvriga hantaget och gick med snabba steg till min svarta range rover. Jag satte mig ner på skinsättet jag spände mina händer så att mina knogar blev vita. Fuck no, vem fan tror Bruce att han är? Han ska fan inte bestäma över mig. Och vem sa att han var Fucking ledare över gruppen. Jag tänker fan inte leka prins slash undercover agent. Det är inte mitt fucking jobb. Min ilska gjorde så att jag boxade hårt till den svarta ratten. Efter att ha suttit i min bil i några minuter bestämde jag mig för att köra runt stan och lätta på min ilska. Jag drog smidigt ut mina bilnycklar ut ur mina svarta jeans fickor innan jag la in den och startade mortorn. Jag var snabbt uppe på vägen med hastighetsmätaren på 160km/h. Om jag inte dog nu vet jag inte vad som skulle döda mig.

---

Jag öppnade den svarta dörren i samband med att ett plingade ljud nådde mina öron. Jag hade bestämt mig för att stanna på Starbucs. Jag vet inte värför, jag var inget stort fan av caffe eller vad dom nu sålde här,  jag behövde bara en stund att tänka och få ut min ilska på ett bra sätt. Jag satte mig ner på en av dom höga barstolarna som var placerat runt det runda svarta bordet. Med en djup suck kollade jag på bordets mönster. Jag blev avbruten i mina tankar när jag hörde en harkling, jag vände hastigt på huvudet och mötte ett par vackra ljusblåa ögon. Vackra? The fuck, vad är det med mig idag? ”Hej, vad får det lov att var?” jag inspekterade henne en lång stund innan jag beslöt mig för att svara på hennes fråga. ”har ni vodka?” sa jag med sarkasm flytande i varje bokstav av mitt ordval.  hon skakade på huvudet. ”trodde väl det” ”kan jag erbjuda något annat, sir?” The fuck, sir? Jag spände mina käkar och tog ett djupt andetag. ”nej” spottade jag kallt ut. ” är du säker?” Nu var jag fucking irriterad. Kunde hon inte bara försvinna från mig.  " ja, jag är fucking säker annars skulle jag inte uttala ordet nej” all min ilska som jag hade hållt in åkte ut på henne. ”förlåt, sir” Fuck sir, vad fan såg jag ut som att vara 60 år? Jag är fan Justin Bieber. " kalla mig inte fucking sir” sa jag hotfullt. Hon nickade och gick med snabba steg från mig. Jag vet inte vaför jag hade blivit arg på henne utan anledning. Okej, hon irriterade mig men hon förtjänade inte det. Jag vände mig om för att möta hennes blick hennes ljusblåa ögon avspeglade inget. Normalt brukar folk vara rädda för mig men just nu såg hon inte ett gnutta rädd ut.  Hon bröt ögonkontakten efter att vi hade stått och kollat på varandra i några sekunder. Jag reste mig upp och gick ut ur starbucs. Jag var i behov av en cigarett, nu. Jag drog smidigt upp cigarettpaketet innan jag drog ut en cigarett och en tändare. Jag la tillbaks cigarett paketet samt tändaren efter att ha tänt cigartetten. Jag andades in ett bloss och kände hur röken snabbt fyllde mina lungor. Röken åkte ut ur mina läppar, jag upprepade samma process ett flertal gånger innan jag kastade ner cigaretten på asfaltet och trampade på den med mina skosulor.

---  

Efter att gått runt mer än halva stan bestämde jag mig för att gå till min bil som var parkerad utanför Starbucs och åka tillbaks. Jag gick upp för den breda trotoaren när jag hörde ett skrik. Mina ben stannade och jag vände mig om. Jag såg en smal väg som ledde till en gränd. Jag kände igen det stället det är där vi brukar göra våra ”droghandel”. Jag gick med snabba steg dit och möttes  av tre killar och en tjej, tjejen som var på cafét.  Jag kollade runt min midja efter pistolen som alltid brukar vara där. Men nu var den inte där. Fuck, jag får väl ta det med egna händer. Jag gick fram till en av killarna och knäade honom i magen så att han föll  ner till marken, jag gav han slag efter slag på hans ansikte. Jag gjorde samma sak med killen som stod bredvid honom. Efter att ha slagit ner båda killarna medvetslösa drog jag bort killen som låg på tjejen jag än inte hade fått namn på. Jag puttade killen mot tegelstensväggen innen jag började slå honom med min knytnäve på hans ansikte. Jag slog honom slag efter slag på ansiktet, jag bakade bak och såg hur han föll ner för tegelstensväggen. Jag vände mig om för att möta tjejens blick men hon hade knipit ihop hennes ögon och satt ihopkurad i en liten boll. Jag blev avbruten i mina tankar när jag kände ett slag mot min högra kind. Jag bakade några steg för att se vart slaget hade kommit från. Det var killen jag ”hade”-trodde- att jag slagit ner. FUCK nu skulle han Fucking dö. Jag gick med snabba steg fram till honom och höll honom hårt runt hans hals. Jag vände mig om och mötte tjejen som låg där nästan livlöst på marken. ”Spring!” hon reste sig upp och började snabbt springa. Jag vände mig mot killen som såg knall röd ut eftersom han hade brist på syre.

---

Efter att ha slagit ner killen åkte jag tillbaks hem. Jag drog ner det silvriga handtaget och öppnade dörren och gick in i den breda hallen jag möttes snabbt av killarnas röst. Jag drog smidigt av mig mina supers och gick till TV rummet där alla killarna var samlade. Jag harklade mig och alla vände blicken mot mig. ”åå vem är här PMS barnet.” Sheys hånande röst fick mig att bli från 0,00% till 1000% irriterad. Jag spände mina käkar innan jag tog ett hotfullt steg mot henne. ”Håll bara fucking käft hör du det.” hon skrattade humorlöst innan hon drog en hand genom hennes hår. ”Justin jag är inte rädd för dig så du kan bara baka och ta det fucking cill.” Shey är som en syster för mig och nu var hon som en jobbig pain in the ass lilla syster.  ”Justin, vad trevligt att du kunde komma” sa Bruce med ironi flytande i varje ord. ” vi har fått information om Hernandez dotter, här är en bild på henne.”  han tog ut ett papper och gav det till mig. Jag inspekterade papperet.  ”Fuck” alla kollade förvirrat på mig. ”Vad” frågade Bruce. ” jag räddade den här fucking tjejen från att bli fucking våldtagen.



Äntligen ett kapitel!! Jag har bestämmt mig för att börja skriva på Dark light. Så vad tycker ni? Kommentera. BTW har beslutat mig för att lägga upp ett kapitel på helgen lör eller sön!! PS: sorry igen för sugig uppdatering! ♥♥♥
---
Inga random frågor idag, vill bara veta vad ni tycker om novellen hitills?

 


Postat av: Hanna

ååh gud vad bra du skriver! :)

Svar: Åå Tack jag blir så himla glad! 😘
HANDLING - Dark light

2014-04-09 @ 17:33:40
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: