- Dark Light

Chapter - 8 Surfboard.


 Previously:

Zac:Ålder: 19Intressen: Galen i sina två bilar (vit ferrari och svart Lamborghini).-Kaxig.- Väldigt beskydande.-Bryr sig inte om folks känslor.-Är på g med en tjej -men enligt Justin- inget seriöst.-Inget tålamod.- Han är riktigt snäll när man lär känna honom.-Tillbringar den mesta tiden att fixa med hans bilar.Chris:Ålder: 19Intressen:  Tv spel, Amerikansk fotboll och bilar.-Snällast av all i gruppen.-Ganska tystlåten.-Står upp för sin familj.-Väldigt ärlig.-Alla lita på honom.-Ingen flickvän.-Kollar för det mesta på Amerikans fotboll.Shay:Ålder: 18Intressen: Galen i bilmärken och pistolmäreken.-Enligt Justin- Kaxig och uppkäftig.- Väldigt omogen men smart.-Tillskillnad från Chris, motsatsen till tystlåten.-Mycket självförtroende.-Ingen pojkvän-Skjutbanan är hennes andra hem.BruceÅlder: 24Intressen: Datorer, älskar att hitta information och han har en förälskelse i Car racing.-Enligt Justin- Leker boss.- Gillar att ge order.-Inte så högljud men inte heller så tystlåten.-Hatar när folk inte gör som han vill.-Han är väldigt faderlig person.-För tillfället väldigt singel och kommer förmodligen vara det i ett långt tag till.-Älskar att hänga på racingbanan.Efter all information kommer min utmaning förmodligen att vara Zac att han ska tro på det. Holy Jesus help me! Men det är bara en dag klart jag klarar en dag, ellerhur?


Justin parkerade den svarta range rovern på uppfraten och klev smidigt ut. Jag tog några djupa andetag för att kunna återhämta mig. Skulle jag kunna leka skådis, var jag änns en bra flickvän. Jag hade inte tidigare haft en riktig pojkvän så jag visste inte hur man skulle bete sig. Jag hörde hur Justin öppnade min bildörr.  Jag avbröt mina tankar och  knäppte upp bilbältet och klev ut ur bilen. Jag kollade närvöst på honom.

-Jag kommer inte klara det.

Sa jag uppgivet.

-Du måste.

Beordrade han mig. Det lät som om hela hans liv berodde på det här.

-Okej.

Svarade jag för att slippa höra något pep talk. Jag började gå efter honom fram till huset. Huset såg ut att vara en stor rikemans herrgård. Huset hade minst 9 rum. Jag kollade imponerat på huset. Den hade en beige färgad färg, dörren och fönsterna  hade en chocklad färg. Han drog upp nycklarna från hans jeans ficka och la in nyckeln i nyckel hålet och lirkade tills dörren gick upp. Han öppnade upp dörren och väntade tills jag gick in innan han stängde dörren bakom sig. Hallen var som en stor fotbolls plan.  större. Den hade färgerna guld, brun och vit. Allt var så elegant och vackert. Jag var tvungen att ta några minuter att andas in. Jag hade aldrig tidigare varit inte änns sätt något så vackert.

-Hur, hur har du råd. Är du rikemans barn eller?

Han skrattade och flinade.

-Nej, inte direkt.

Jag drog av mig mina converce och min jacka så försiktigt jag kunde så att jag inte förstörde något och började gå igenom den gigantiska hallen.

-Är du berädd.

Justin avbröt mig i mitt tänkande. Det tog några sekunder för mig att förstå vad han menade. Jag nickade sedan.

-Japp. Jag kommer klara det här hur lätt som helst.

Jag försökte övertyga mig själv, men jag visste att detta inte skulle funka. Vaför gick jag med på det från första början.

-Okej bra då kör vi.

Han greppade tag om min hand och vi gick med försiktiga steg in till köket.  Det var mycket skrik alla förökte överrösta alla. Det hördes som om dom hade en viktig disskution om något. Justin harklade sig högt och vi fick alla blickar på oss.

-Hej allihop. Det här är Jen.

Han gjorde en gest mot mig.

-Så du klarade det Bieber.

Skrattade Zac fram. Justin gick fram till honom och gjorde ett handslag.

-Efter att han bönat och bett.

Alla brast ut i skratt. Justin kollade chockat samnt irriterat på mig. Jag blinkade flörtigt med ena ögat mot honom.

-Babe ta inte illa upp.

Jag flinade och gick fram till honom och ställde mig bredvid honom.

-Det är lugnt baby.

Han kysste mig löst på munnen. Det var oventad. Jag kännde hur mina kinder hettade till men återhämtade mig snabbt.  Från början var jag närvös men nu kanske det skulle vara kul att kunna exprimentera. Jag hade kysste killar förr men jag kanske skulle komma ut ur min comford Zone. Jag blev avbruten i mina tankar när jag kände hur min mobil började vibraera. Jag fiskade snabbt upp den från min ficka och såg att det var ett missat samtal från Jake. Jag gick tillbaks till hallen och ringde upp Jake. Jag la mobilen på mitt vänstra öra och efter några ringsingnaler hörde jag Jakes välkända röst i mobil.

-Vart är du?

Jag fnös. Nu börjar det igen. Var han påriktigt seriös skulle han fortsätt?

-Hos Justin.

Svarde jag lugnt.

-Ge mig hans adress jag hämntar dig.

-Är du seriös Jake?

Det gick några sekunder innan han svarde.

-Jen han är ingen bra kille. Du måste förstå.

Jag himlade med ögonen fast jag visste att han inte kunnde se mig. Men han irriterade mig så mycket, han hade aldrig tidigare betet sig sån här vad var fel på honom? Jag stängde av samtalet och stoppade ner min mobil i fickan. Jag gick tillbaks till köket där alla stod och pratade. Jag ställde mig bredvid Shay och suckade tyst för mig själv.

-Så du är tjejen som gick in i mig. Inte direkt bästa starten.

Hon skrattade men inte högt nog att killarna skulle höra.

-Förlåt.

Viskade jag fram.

-Så det är du och Justin nu?

Jag log.

-Japp tydligen. Det går en vecka i skolan och jag blir ihop med den mystiska killen.

Hon log.

-För mig är han mer som en pain in the ass.

Hon kliade sig i håret.

-Känner lite som dig faktiskt.

Jag slickade mig om läppen och kollade på Justin.

-Så hur är han? Asså som person?

Hon kollade fundersamnt runt.

-Vet inte riktigt kanske arrogant.

Jag skrattde.

-Så ni tycker inte om varandra så mycket.

-Jo klart, han är ju min brosa, men jag tror att hatet överväger det mesta.

Shay var verkligen en rolig person. Inte alls som Justin beskrivit henne. Hon var motsattsen. Jag vet inte om det var att vi passade ihop så mycket bara.

-Hey, killar ska vi göra nått?

Hon överröstade hela gruppen och alla vände blicken mot henne.

-Som vad?

Frågade Chris. Hon tänkte efter en stund, efter några sekunder lös hon upp som en glödlampa.

-Surfa.

Alla killar nickade och bekräftade att dom ville.

-Då går vi och surfar.

Skrek Zac ut med ett leénde på läpparna.

---

Jag satt på stranden med min surfdräkt uppdragen över mina ben. Min beagie färgade bikini top satt perfekt över mina bröst. Jag hade dragit ner surfdräkten så att den var nerdragen och stanade precis ovanför min midja. Zac Justin och Shay surfade i havet medans jag och Chris satt och förberädde oss.

-Så det är du och Justin nu?

Jag ställde mig upp och la surfbrädan under min arm.

-Typ så.

Jag drog en hand genom mitt ruffsiga hår och slickade mig om läppen.

-Så vad tycker du om honom.

-Vet inte riktigt, vi har inte varit ihop så länge.

Det gjorde ont i  mig att säga att jag var ihop med Justin. Liksom jag kände knappt honom. Jag kände honom inte änns. Vi var som främlingar som råkade träffas när jag höll på att bli våldtagen sedan hällde jag is tea på honom och nu är vi pojkvän flickvän. Det stämde inte, även om hela våran relation var fake så kändes det som om något kändes äkta.

-Kör på, nu kör vi äkta surfning.

 

Jag höjde på ögonbrynen.

-Utmaning?

-Hell ya.

-Fine.

Jag tog sats och spände blicken mot havet.

-Klara.

Han sneglade mot mig och gav mig ett flin.

-Färdiga. Gå.

Jag började pringa med full fart mot havet. Jag kände dom små sandkorna mellan mina tår. Det svalkande vattnet nuddade min kropp, jag la ner surfbrädan på vattnet och lät den flyta innan jag la mig på ner på den. Jag började kråla mig fram i vattnet. Jag kollade fram och såg en stor våg som kom mot oss, jag sneglade mot Chris han hade blicken mot den stora vågen han mötte min blick och vi båda flinade. Vågen närmade oss och jag ställde mig upp på bräden.

 

Med skakiga ben gjorde jag en enkel sväng åt väntster. Jag ramlade inte i vattnet även fast det har gått flera år sedan jag surfade.  Jag gjorde en lätt sväng åt höger jag flöt perfekt ovanpå vattenytan. Jag hade aldrig haft så här roligt sedan min mamma dog. Och det var allt tack vare Justin.


Det känns som om jag håller på att få tag i uppdateringen. Iaf, jag fick en super bra fråga av Ebba för några dagar sen om dialogen, och som ni ser har jag följt hennes råd. Hur tycker ni att jag ska göra? Kommentera och berätta :)
 
---
 
Och som ni ser, ser mina bilder anorlunda ut för jag använder ett nytt program "Gimp", vad tycker ni.
 
Q: Sommaren är snart här, när får ni sommarlov?

A: 13 juni, längtar!
 

Postat av: Wilma

Mg så bra älskar det du är grym på att skriva

Svar: Älskar att du är så grym på att kommentera! Du gjorde min dag! <3
HANDLING - Dark light

2014-06-10 @ 19:37:18
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: